5 vinkkiä onnistuneeseen kotitreeniin!/ Hyvinvointivalmennus.fi
Sivusto käyttää evästeitä.

5 vinkkiä onnistuneeseen kotitreeniin!

Posted by Nina 09.04.2020 0 Kommentit

 

5 Vinkkiä onnistuneeseen Kotitreeniin!

Nyt 2020 vuoden keväällä elämme erittäin poikkeuksellista ja uutta aikaa!
Koronavirus jyllää Suomessakin ja ajaa ihmisiä neljän seinän sisälle.
Moni on varmasti keskeyttänyt liikuntansa kokonaan, koska monille liikuntapaikoille ei enää pääse ja osa opettelee treenaamaan tehokkaasti kotonaan.

ISO peukku teille, ketkä olette päättäneet ylläpitää liikettä ja hyvinvointianne! Olette ehkäpä alkaneet etsiä  netistä treeniohjeita ja videoita tai tekemään varioiden kotona omaa treeniohjelmaa! Ihan huippu juttu HYVÄ sinä!

Kokoajan tarjonta erilaisille etävalmennuksille, videotreeneille, livestream harjoituksille ja erilaisille ilmaistreeneille lisääntyy.
Tämähän on mahtava juttu! Hienoa, että saadaan ihmisiä liikkeelle ja voimaan paremmin tässä haastavassa ajassa.


 

Mutta mikä voi mennä pieleen tai tehdä kotitreeneistä tehottomia?
Se on aika yleinen ongelma, että kotitreeneistä puuttuu se "punainenlanka"!

1) et suunnittele treenihetkeä etukäteen, eli päätätkin siinä hetkessä että nyt voisi jotain tehdä ja rupeat selaamaan youtubea ja muita ilmaiskanavia hyvän treenivideon toiveissa --> joskus saattaakin kohdalle osua joku sopiva harjoitus, mutta monesti siinä käy niin, että motivaatio kerkeää haihtua ennenkuin sinulle mieluinen harjoitus löytyykään!
2) sinulla ei ole selkeää suunnitelmaa mitä lähdet tekemään, alat vain heilumaan ja ehkäpä päätät tehdä muutamat kyykyt, tai jos on energiaa niin saatat jopa tehdä kyykkyhypyt! Joo perään vois vähän lankuttaa ja tehdä pari vatsarutistusta.. "olikohan tässä jo tarpeeksi?" Ja treeni loppuu lyhyeen.. taas ilman punaista lankaa!
3) lähdet aivan liian kovilla harjoituksilla liikkeelle! Taas löysit jonkun tehokikkakolmos-treenin youtubesta tai muualta ja päätitkin aloittaa sillä. Treenin alkumetreillä tunnet jo palan kurkussa ja mietit, mitä tuli tehtyä?! ja treenin jälkeen olet ihan hajalla ja lihakset (ehkäpä myös nivelet!) ovat peräti reilun viikon kipeänä treenin jälkeen ja uudelleen siihen samaan et halua ryhtyä ja taas treenit siirtyvät eteenpäin hamaan tulevaisuuteen
4) treenaat vain pelkkää tehotreeniä! Unohdat tukilihakset, tasapainon, lihaskunnon, keskivartalon, kehonhuollon ja sen hyvän fiiliksen!
5) et sitoudu. Ensinnäkin haluan tähän sanoa, että minusta on ihan ok että ilmaistreenejä on netti pullollaa, on aina ollutkin! Ja osa löytää sieltä itselleen sopivia juttuja ja se on upea juttu! Mutta monesti pelkkiin summanmutikassa valittuihin ilmaistreeneihin ei tule sitouduttua säännöllisesti, vaan se on sellaista "hyvän päivän epäsäännöllisen säännöllistä" liikehdintää.. JA taas korostan: KAIKKI liike on aina plussaa! Mutta jos haluat kehittyä tarvitaan se punainenlanka ja säännöllisyys!

 

 

Haluankin auttaa sinua onnistumaan ja kehittymään kotoa käsin!
Alla 5 Vinkkiä onnistuneeseen Kotitreeniin:

 

1) Varaa kalenteristasi etukäteen viikon treeneille ajat! -tällöin ne tulee tehtyä!
2) Lämmittele huolella (10-20min) ja panosta lämmittelyssä mm. liikkuvuuden, tasapainon, kordinaation, tukilihasten, puolierojen, kehonhallinnan kehittämiseen! -näin kehität jo lämmittelyssä äärettömän tärkeitä asioita jotka yleensä meinaavat unohtua!
3)
valitse treeniisi liikkeitä joista saat tarpeeksi vastusta itsellesi. Jos teet kotona kehonpainokyykkyjä vs. salilla teit tangolla tai laitteessa lisäpainoilla kyykkyjä, niin et mitä todennäköisimmin kehitä itseäsi pelkillä perus kehonpainokyykyillä (taas korostan, että kaikki liike on lääkettä, mutta nyt käsittelenkin sitä, että miten voit kehittää itseäsi kotona, ei vain ylläpitää liikettä)
4) koosta treeniohjelmasi huolella! Niin, että alussa on taitoa/kehonhallintaa haastavat moninivelliikkeet ehkäpä jaloille ja/tai koko kropalle (1-3kpl), sitten sinulla on perus liikkeitä joilla vahvistat voimaa sekä alaraajoille, että yläkropalle (2-4kpl) ja lopussa sinulla on keskivartaloa vahvistavat monipuoliset liikkeet (2-3kpl) ja muutamat tukilihasliikkeet (1-3kpl). Tee liikkeitä 8-15 toistoa ja 2-4sarjaa. Pidä sarjojen välissä n. 60s tauko.
5)
panosta myös aktiivisiin palauttaviin harjoituksiin -ei pelkästään hikitreeneihin. Muista huoltaa kroppaasi, tehdä liikkuvuusharjoituksia, pysähtyä olemaan itsellesi läsnä ja kuuntelemaan kropan antamia vinkkejä. Jos olet todella stressaantunut, nukut huonosti tai uupunut: Sinun EI kannata rääkätä kroppaasi kovilla treeneillä vaan PÄINVASTOIN! Panosta tällöin liikkuvuuteen, venyttelyyn, meditointiin, tasapainon ja kehonhallinnan kehittämiseen, kevyisiin harjoituksiin ja ulkona luonnon fiilistelyyn kävelylenkin merkeissä!

 


Minä olen tehnyt kotona kehittymisen sinulle äärettömän helpoksi!
Olen suunnitellut kaiken yllämainitsemani valmiiksi paketiksi!
Se on nimeltään "KUUKAUDEN KOTIREENIT" -nettivalmennus!
https://www.hyvinvointivalmennus.fi/nettivalmennus?product_id=369

 

 

Mitä on KUUKAUDEN KOTITREENIT -etä videovalmennus? ????

????Monipuolisia videoituja treenejä joita voit tehdä kotonasi ilman välineitä tai aikataulutusta!

Korona ajaa ihmiset nyt neljän seinän sisälle, mutta se ei tarkota sitä, että kehittymisen ja hyvinvoinnin tulisi pysähtyä tai unohtua!

???? Liikkuminen on sinun vastuullasi! ????
Minä olen tehnyt siitä hyvin helppoa!

 

Olen suunnitellut Kuukauden Kotitreenit! -nettivalmennuksen sinulle valmiiksi!

Kuukauden Kotitreenit sisältää:
►videoidut treenit
ohjeet miten treenejä kannattaa viikoille rytmittää jotta kehittyy ja palautuu
tekniikkaohjeet
Liikkuvuutta lisäävän lämmittelyvideon
kroppaa avaavan ja rentouttavan loppuverryttely-rentoutus videon
koko kropan lihaskuntotreenin
toiminnallisen Core-keskivartalo harjoituksen
Hiit -syke harjoituksen
sekä BONUKSENA ihanan energisöivän aamun aloitus Liikkuvuus~Flow:n

Kuukauden kotitreeni! -valmennus antaa sinulle työkalut kehittämään:
~ lihaksiasi
~ hapenottoa ja
~ liikkuvuutta mutta myös:
~ palauttamaan ja rentouttamaan kroppaa sekä mieltä nyt näin stressaavana ja ihmeellisenä uutena aikana.

 

Nyt jos koskaan on tärkeää huolehtia itsestään ja vastustuskyvystä!

????Otetaan vastuu omasta hyvinvoinnista!????
Näin varmistetaan, että meillä on voimavaroja auttaa läheisiämme ja olla onnellisia ja terveitä myös koronakaranteenin jälkeenkin!

 

????Tervetuloa Kuukauden Kotitreenit! -nettivalmennukseen!
Voit suorittaa hauskat ja tehokkaat treenit omalla tasollasi, ilman välinehankintoja, juuri silloin kun sinulle käy -ilman aikataulutuksia ja juuri sillä teholla mitä silloin sinulla on annettavaa!

????Klikkaa linkistä ja lue lisää valmennuksestani: https://www.hyvinvointivalmennus.fi/nettivalmennus?product_id=369

Valmennuksella on täysi 100%:n tyytyväisyystakuu! Jos et koe, että valmennus täytti lupauksiani ja olet tyytymätön saat varmasti kaikki rahasi takaisin!

 

Kommentoi