Kyykky ja lankku mitä ne on? / Hyvinvointivalmennus.fi
Sivusto käyttää evästeitä.

Kyykky ja lankku mitä ne on?

Posted by Nina 20.10.2017 0 Kommentit

Tiedätkö mikset pääse kunnolla kyykkyyn? Jaksatko lankuttaa? Onko perus kehonpainoliikkeissä tekniikat hukassa? Näihin jokaisen tulisi pystyä!

Kyykky on ihmiselle luontainen asento olla, mutta tänä päivänä harva pääsee kunnolla kyykkyyn liikkuvuutensa puolesta tai harva edes hallitsee omaa kroppaansa ja moni ei tiedä oikeita tekniikoita!

Kyykyssä on tärkeää hallita polvien, lantion, selän ja nilkkojen, rintakehän asentoa sekä painopisteitä, lapatukea ja keskivartalontukea -hengitystä unohtamatta!
Kyykky vahvistaa reisien lisäksi pakaroita, jotka ovat todella tärkeässä roolissa mm. selän hyvinvoinnissa sekä hyvän ryhdin ylläpidossa. Kyykky vahvistaa myös oikein tehtynä keskivartaloa! Mikä teholiike koko kropalle! -Mutta vain silloin, kun se tehdään oikein ;)
Tule seuraavaan toiminnalliseen treeni -valmennukseen ja opit kyykyn sekä muutenkin hallitsemaan omaa kroppaasi, tasapainoa, liikkuvuutta jne.. Seuraava valmennus alkaa: 3.9. Kotkassa ( http://www.hyvinvointivalmennus.fi/valmennukset/kotka?product_id=319 )

Entä keskivartaloliikkeiden kuningas lankku? Onko se hallussa, jaksatko lankuttaa?
Oikein suoritettu lankku vahvistaa lapatukea, käsivarsia, syviä vatsalihaksia ja asentohallintaa -hyvä ryhtiä unohtamatta!
Kun syvät vatsalihakset ovat kunnossa vatsa ei pömpötä, koska suolisto on tuettu kunnolla oikealle paikalleen (joka myös on syvien vatsalihasten tehtävä). Ja yleisilmeestäsi tulee paljon ryhdikkäämpi, jaksat kannatella itseäsi paremmin! :)



Tässä kuva lankusta ja vinkkejä sen suorittamiseen:
1) kädet suoraan hartioiden alla
2) jalat pitkällä takana joko varpaat tai polvet maassa (polvet maassa helpompi)
3) lähde aktivoimaan vatsaa ja vedä ”häntää koipien väliin” KOKOAJAN! Alaselkä ei saa olla notkolla!
4) Lähde myös aktivoimaan lapatukea, älä päästä yläselkää painumaan kasaan ja ”rötköttämään” vaan työnnä itseäsi kokoajan aktiivisesti ylöspäin lapojen väliin, jolloin yläselkä saattaa hieman jopa pyöristyä ylöspäin
5) Purista vatsaa KOKO liikkeen ajan joka suunnasta kohti selkärankaa (”korsetti kasaan”)
6) hengitä tasaisesti, kuitenkin niin, ettei vatsan aktivointi herpaannu vaan saat ylläpidettyä hyvää tuettua asentoa! Vatsa kiittää! ;)

Kauan sinä pysyt asennossa? 30s? 60s? 120s?


Jos huomasitkin, että keskivartalosi ei olekkaan niin hienossa jamassa, kuin ajattelit tai tavoitteenasi on kapea vartalo, vahva selkä ja selkäkipujen minimointi!
KESKIVARTALOT KUNTOON -valmennus on sinulle kuin luotu!

Seuraavat keskivartalot kuntoon -valmennuset alkava:
21.9. Kotkassa: ( http://www.hyvinvointivalmennus.fi/valmennukset/kotka?product_id=333 )
5.9. Pyhtäällä: ( http://www.hyvinvointivalmennus.fi/valmennukset/pyhtaa?product_id=295 )


Kivaa ja energistä viikonloppua!
Terkuin Nina :)

Kommentoi